Lassie-tendenser

Jag minns den underbara collien Lassie från filmer och serier när jag var liten, som vuxen och hundägare förstår jag hur mycket träning som ligger bakom Lassies "människospråk".

Men så står jag i badrummet och städar, och in springer Zorro från balkongen och tittar uppmanande på mig. Det var en äkta följ-efter-mig-blick a lá Lassie, och han gjorde inte ett ljud. Gick inte att missa, och jag följde såklart efter min lille pojk ut på balkongen. På marken 3 våningar ner står Susanne och Nova, och Nova hoppar omkring och skäller som en tok.

Zorro hade helt på egen hand gått in och hämtat mig, helt lugnt.  Äkta Lassie, fast i verkliga livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0