27 kg choklad

Nu har det gått sådär löjligt lång tid sedan sist igen. Jag har såklart massor med lama ursäkter, men nu är det så att Mattias dator gått sönder, så vi är två på min dator. Och försök slita Mattias från sitt onlinespel, den som kan.

Jaja, vad har då hänt sedan sist?
Jobbat extra på Mattias jobb, ACG Nyström, nästan blivit galen av allt maskinbuller.
Massor med snö, men det har väl knappast någon missat.
Det har varit påsk, och Mattias kompis Niklas bodde här under påskhelgen. Han har bott i Australien i drygt ett år, kom tillbaka tidigare i vintras. Det blev lite bowling, biljard, och lite festande. Och massvis med onlinespel. De satt med varsin dator bredvid varandra och spelade i timmar.

Men det roligaste som hände var att de lurisarna fixade en påskäggsjakt åt mig : D
Fick följa ledtrådar nedför gatan, runt sjön och runt i lägenheten. Inget komplicerat, i stort sett vägbeskrivningar på rim. I alla fall, till slut ledde de till en gigantisk sportbag som Mattias tagit hem för att tvätta hela lagets matchkläder. I väskan stod en flyttlåda. Jag försöker lyfta ur den ur väsken, men den var tung. Inte så tung att jag inte kunnat lyfta den, men tillräckligt tung för att nyfikenheten skulle gå först.  Öpnnar lådan och utbrister "Vad in i hel****?" varpå jag hör rungande skratt från arbetsrummet, där killarna sitter och spelar.

image25

Japp, det är choklad. Rakt igenom, med marshmallows och två DVD-filmer i ägget. 18 kg choklad i den lådan. Sedan får jag reda på att all choklad inte fick plats. Totalt finns 27kg choklad. Vad tusan skall jag göra med 27 kg choklad?
Ringde såklart mor min direkt och berättade att jag fått 18kg choklad. Hennes kommentar? Lena, 18kg choklad, det blir 30-40 kg på kroppen!
*ler* Min Mamma är en rolig figur hon.


 Ja, vad har hänt mer? Katharina, min kära kusin, har fyllt 22. Tänk vad tiden går fort. Det känns som bara igår som vi lekte i sandlådan ute i regnet med våra plastdjur. 
Litet kalas blev det, med lika delar scouter och teologer. Och någon udda figur som inte var i någon av grupperna. Tårtbakstävling och pictionary : P  Men det var kul. Tills foton från scouterna kom fram. Kikar igenom bilderna och med en lättnads suck konstaterar jag att jag inte är med på något.  Trodde jag. Katharina pekar på centralfiguren på ett kort, en helfigursbild på MIG. Och jag är så smal att jag inte ens kände igen mig själv. Fyyy, vad hemskt. Inte bilden, bilden är jättebra, det är nutiden som är fruktansvärd. 

Det som är lite konstigt är att jag minns aldrig att jag varit smal, jag har alltid tyckt att jag är tjock. Men bilder som den väcker mig på ett mycket otrevligt sätt... 27 kg choklad hjälper inte heller : P Fast till mitt försvar på har jag bara ätit någon enstaka bit för att göra Mattias glad. Så mycket choklad på samma ställe gör mig faktiskt lite illamående.

Någon som vill ha choklad?



Dagens glada nyhet är att tecken visar på att Merry kommer få valpar! Man vi kan inte vara säkra än säger Lala. Men vi håller tummarna!



 

Kommentarer
Postat av: Lala

Kul att du är tillbaka vid tangentbordet, jag har saknat dina inlägg.27 kg choklad, brrr... låter läskigt, men jag gillar ju inte choklad. För min del hade några chips påsar eller jordnötter utgjort en mycket större frestelse. Ja, Merry, jag tror, för hon har lagt sig till med en liten mage och hon är än mer kelig och sällskaplig än vanligt.
Pussa på Zorro. Vi hörs
Lala

2008-04-01 @ 14:31:51
URL: http://www.destinyheights.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0