Tårtbak och Hundbus

Ja, vad gör man egentligen med 27 kg choklad? Man ger bort massor!

Susanne, Novas matte, bad mig att hjälpa henne baka igår till hennes mormors 70-års dag. Tårta skulle det bli, och när man ber mig baka tårta så är mitt första val den underbara Devils food cake, en mjuk och förödande luftig amerikansk chokladtårta. Med en fantastiskt god chokladfrosting. Mums! Och det hela gick bra, trots att vi var i Susannes kök. Tur att vi bor nära varandra, för jag fick kånka med mig det mesta man behöver för att baka. Form, elvisp, decilitermått, tårtfat... Flickan har inte ens en sil.
Topplagret av tårtan sprack visserligen lite grann när vi försökte flytta den redan ihopsatta tårtan från tallrik till tårtfat efter ett missförstånd. Men allt går att fixa med frosting!

Det allra bästa med gårdagen var hundarna. Zorro och lilla Nova. Som de lekte och busade! De har så kul ihop de där två. Hon växer så fort, och hon är precis lika busig och uppåt väggarna som Zorro! Snart kommer hon till och med kunna komma ikapp honom. Har en del bilder på busungarna, men såklart så ligger kameran kvarglömd hos Susanne, och hon jobbar idag..

Jag hade Nova här hemma en stund på fömiddagen igår när Susanne jobbade, och jag hade glömt hur det var att ha en valp hemma. Och det var inte bara positivt. Nova är inte helt rumsren än...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0