Attitydproblem

Äntligen fredag!
Mattias kommer hem tidigt, skall laga god mat idag.

Har nu anmält min Zorro till en inofficiell utställning i Sätila, som Västra Fågelhundsklubben anordnar.
Nu är det ju så med Zorro, att han blir lite granna jättenervös när främlingar skall ta och känna på honom. Inte för att jag klandrar honom, hur skulle jag känna det om någon bände upp käkarna på mig sådär helt sonika och kollade på mina tänder? Isch.
Men det går ju inte an att Zorro bits eller morrar på bordet. Och vi tränar och tränar. Minst en gång om dagen blir Zorro upställd på vårat köksbord och noggrant inspekterad. Han bryr sig inte ett jota längre. Men det är när jag, Husse eller någon annan han känner gör det. och så är det ju i vårat eget kök.
Vad vi behöver är någon Zorro inte känner, och en plats han inte är van vid. Humm.. Skulle kanske gå ner till My One och be dom ta en kik på hunden?

Det är så synd att han är så rädd, för han är ju så fin. Enligt det jag hört från uppfödare och även några off-duty utställningdomare är att han skulle kunna bli Champion hur lätt som helst, men det återstår att se.

Nu börjar hårdträningen, antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0