Kattjakt och hjärtpyssel

Ah, alla hjärtans dag. Och sol dessutom.

Har satt igång lite så smått på ett kort till Mattias. Är totalt pengalös detta år, annars brukar jag alltid lyckas skrapa ihop till en liten present. Så det får bli ett extra fint kort! Martha Stewart kommer som vanligt till min räddning när jag har idétorka. En liten kik in på hennes sida och jag får massor med idéer.
Blir kanske ett par hjärtmuffins bakade också.

Zorro kände sig nog lite extra pigg imorse med. Han satte av efter en katt. Det gör han ALDRIG längre. Han brukar ignorera dem totalt. Går bara i en liten halvcirkel runt dem och fortsätter. 
Han hann bara jaga katten några meter, sen for katten upp i ett träd och Zorro bara vände sig om och kom till mig. Och jag var så fly förbannad. Jag hann skälla på honom en del när han jagade kattstackarn, men sen kom han ju. Jag var dock inte glad resterande vägen hem. Noll tålamod. Sedan var jag tvungen att gå ut igen och kolla att katten kommit ner.

Forgive and forget.
Satt ute i solen och läste ett tag nyss. Så härligt, och denna gång uppförde sig Zorro. Även när andra hundar gick förbi. Så han är inte förstörd i alla fall : )
image6


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0