Lena

Det känns som om blogging och jag kom till en dålig start. Det måste vi genast åtgärda.

Lena heter denna bloggens uhm... författare? Jag är 20 år för tillfället och bor med min underbara sambo Mattias. Han kommer dyka upp titt som tätt här.

Jag är just nu mellan utbildningar, och sitter hundvakt tre dagar i veckan istället för att göra något vettigt, som att plugga.



Det finns någon som, förutom Mattias, mitt liv mer eller mindre kretsar runt, och denna någon heter Zorro. Eller lite finare: Destiny Height´s Unforgetable Lad.
Ja, jag vet att Unforgettable stavas med två T:n, men så står det i hans registreringsbevis, så vad kan man göra?

image2

Han är den absolut finaste hunden i världen, en Papillon såklart : )
Har alltid velat ha hund, och även om det var Husky som gällde ett tag i min ungdom så har det alltid varit papillon jag vill ha. Min mamma hade en innan jag föddes, och goda vänner till släkten har haft i många år.
Han är allt annat än en modehund, mind you.

Och det uttalas pappijon, jag är inte alls förtjust i svenskifiering av ord som kommer direkt från andra språk.

Tillbaka till Zorro igen. Just nu som jag skriver ligger han på rygg och sover på mina fötter och än en gång smälter jag.
Jag har försökt ställa ut honom innan, fruktansvärt traumatiskt då han nästan försökte bita domaren. Ajaj, tur att det var juniorklass, domarn kunde ha gett honom en prick, istället fick en 2:a och åkte ut.
Nu skall vi försöka igen, efter träning, träning och åter träning. Vi börjar med en inofficiell och ser hur det går.
Sen är det agility som gäller : ) Kul Kul, tycker både matte, husse och Zorro.

Zorro är även snart avelshane *superstolt* Gissa om vissa andra som lagt ut tusentals kronor på utsällningar för att få sin pappis till avenshane blev grön av avund : )
Zorros uppfödare heter Lala och har kenneln Destiny Height´s

Zorro är så fin att han inte behöver att Championat för att bli använd. Oj, vad skrytigt det lät..
Meeen, jag är så stolt över min väluppfostrade pojk att den får glida :)

På återseende

Kommentarer
Postat av: Lala

Ja, blir det fel på stamtavlan så blir det fel för resten av livet precis som med dop attester. Annars skulle Ophra inte heta som hon heter och hon har ju gjort succe´, det kan säkert Zorro också göra.
Alla kvaliteer kanske inte syns i ringen.
Kul att du börjat blogga. Jag antar att du/ ni inte har något emot att jag länkar till sidan???
Ha en bra helg.
Lala & gänget.

2008-02-08 @ 21:16:11
URL: http://www.destinyheights.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0