Nova

Träffade äntligen den nya lilla valpen i området idag. Lilla Nova var så otroligt fin! Från kenneln MJ's fick jag veta.
Nova fick springa lös och leka med Zorro en bra stund idag, och oj som de båda såg ut sedan. Leriga och blöta och lilla Nova skakade av köld. Men kul hade dom.
Quattro och Texas, hundarna jag sitter hundvakt för, fick snällt stanna i sina koppel. De verkade inte tycka så bra om Nova ändå. Texas morrade och blev alldeles tjurig så fort hon kom nära.  Men det stoppade inte det lilla yrvädret!

Hon påminner mig såå mycket om Zorro när han var liten. Hon har samma färger, och en fläck få rumpan precis ovanför svansen som Zorro också har. Och sicket temprament! Så glad och pigg, och outtröttlig, precis som min lelle prins. Inte rädd för någonting. Områdets katter är bara nya lekkamrater, tyckte Nova.
Novas Matte är jättetrevlig, hoppas vi kommer få chans att prata fler gånger.

Åh, så gärna jag vill ha en hund till, en valp till. Det är så underbart att vakna upp på morgonen omringad av hundar. Tänk vad underbart det skulle vara om dom var mina egna. Eller mina och Mattias då såklart : )

Får se till at det blir något av det när vi kommer hem från USA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0