S k ö ö ö n dag

En sådan underbart härlig dag!
Idag var det bara jag och Zorro hemma, och vi vaknade till skinande sol. Något för sent, enligt mitt tycke, jag tycker om att gå upp tidigt. Man hinner med tio gånger mer när man går upp en timme tidigare än när man lägger sig en timme sent.
I alla fall, studs ner i jeansen och ut på promenad i solen. Det blev ingen lång sträcka måste jag erkänna, det kändes som slöseri på sol att gå för fort. Men vi var ute länge! Zorro som alltid går lös ute här hemma verkade också njuta, rullade sig i gräset och nosade omkring när Matte satt på berget och kände solens första värmande strålar för i år. Knäppte till och med upp fleecejackan när jag satt där uppe. 
Glömde såklart kameran i solyran så det får bli solbild från Januari när det var betydligt kallare.

image5 

Vi var ute flera timmar idag och det lyfte båda våra humör jättemycket.
När vi väl kom in satte jag på Mikas album Life in cartoon motion, som egentligen inte alls är min musiksmak. Men den är väldigt glad och energifull, så den passade idag. Dansade omkring som en fåne och städade lite samtidigt.

Fick sådan inspiration av alla dyra produkter jag har i badrumsskåpet men bara använder ibland, så jag satte upp håret med en miljon hårnålar, gjorde manikyr och började en smärre omstyling av mina ögonbryn. Den kommer nog behöva mer jobb, tar bara lite i taget för att inte överplocka. Tycker inte alls det är snyggt med för smala ögonbryn.. Isch.

Apropå omstyling, pratade med min kära Katharina idag, och hon har tydligen varit på salongen och klippt sig. Mer än bara topparna för första gången på jättejätte länge. Är så nyfiken på att se! 

Peace.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0