Blommande och vissnande blommor

image24

Min phalaenopsis orkidé blommar igen! Jag fick den av Mattias i november 2006, och har inte velat ge upp hoppet om den. Tålamod!
Faktum är att jag har flera växter hemma som jag vägrat ge upp hoppet om. En viol på köksbordet som i stort sett dog i somras, men som har börjat visa sina gröna blad igen. Mot en brungrå vissen botten. Den skall blomma igen!
Sedan har vi en fikus som jag faktiskt nästan slängde i komposten. I sista sekund såg jag ett litet, litet nytt grönt blad bland allt det vissna, och nu står den på rehabilitering gömd bakom en gardin i vardagsrummet.
Det verkar som om jag först nästan dödar alla mina växter innan de kan slå ut och bli vackra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0