Vår?

1:a mars skall egentligen vara vårens första dag, men vad tusan? Här har det snöat, det ligger ett tjockt lager slask på marken. Perfekt, bara perfekt.

Vi skall ivåg till Ulrika idag för att kolla på melodifestivalen och käka pizza. Det kommer ju gå bra, med tanke på att jag inte kan gå ordentligt. Det är inte alls snyggt att halta kan jag ju meddela. Inte hoppa på ett ben heller.  Att kunna gå obehindrat är grovt underskattat. Ja, och så skall jag halta och hoppa i slasket. Mattias som har två för tillfället helt fungerande fötter halkade i slasket i morse och drattade på ändan, hur kommer det då gå för mig?

Man känner sig ganska gammal när man börjar tänka på halkrisker ute. Det gjorde man aldrig innan, då var det bara kul om det var halt. Och jag är bara 20 dessutom.

Melodifestival ikväll, förväntar mig inget imponerade. Brukar tycka att det är fruktansvärt tråkigt faktiskt, och ganska låg nivå på det hela. Dock är Eurovision ganska kul, något bidrag brukar vara riktigt bra. Oftast Finlands : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0