Complete and utter Happiness

När jag vaknade för ungefär en halvtimma sedan, klockan 7 här, kände jag mig så otroligt lycklig. Så fantastiskt otroligt lycklig. Det enda som saknas är Zorro. Men han blir tillfälligt ersatt av Cricket, som är så pigg och glad att jag nästan aldrig varit med om maken.

Men nu backar vi lite, nu bara jag babblar. Vi reste från Göteborg klockan 6.25 till Amsterdam, där vi bytte plan till Houston. Tack kära mamma för skjutsen till flygplatsen!
Flygen gick helt friktionsfritt, liksom bytet i Amsterdam. Tullen var förvånansvärt snäll och vi bara promenerade igenom de flesta säkerhetskontrollerna. Ja, förutom att stackars Mattias blev pepprad med frågor om mig när vi skulle in i Houston. Vi gick nämligen igenom olika passkontroller, jag som Amerikansk medborgare och Mattias som besökare. Jag fick vänta en timme vid bagaget på honom för att kontrollanten ville veta varför hans flickvän valt att bo i Sverige.

När vi kommit till biluthyrningen började det jobbiga. Försäkringen kostande 3 ggr så mycket som bilen själv, och det var inte ens den fulla försäkringen! Och gps hade dom inte heller. Det första vi gör är att köra fel, för karta hade vi såklart inte heller. Vi hade en utskriven vägbeskrivning från google maps, och en översiktskarta. Så vi snutrrar runt i utkanterna av Houston ett tag och letar efter I-10 West. Till slut måste vi stanna och fråga, och då hittar vi äntligen ut på rätt väg. Och där kör vi i över 3 timmar, nästan fyra, men stopp för Taco Bell (mums förresten) och McDonalds-kaffe till Mattias. 
Till Kerrville hittar vi, men vi missar såklart en sväng någonstans. Så utan karta är vi ganska körda har vi kommit på. Vid det laget var klockan nästan nio på kvällen (planet landade klockan ett), och vi ringer Bill och Cyndy för hjälp. Bill kommer och hämtar oss, och vi kör in ett såå vackert bostadsområde, det går inte att jämföra med något vi har i Sverige överhuvudtaget. Och huset! Så underbart fint. Bilder kommer, jag lovar, för mina ord kan inte beskriva. 
Och Bill och Cyndy är två av de absolut mest trevliga människorna på jorden, det går inte heller att beskriva.

Så därför känner jag mig så lycklig just nu, jag är på en plats på jorden jag älskar så högt, i den vackraste hus jag någonsin bott i, med mannen jag älskar, och med världens goaste människor. Och hundar :)    


Kommentarer
Postat av: Lala

Så skönt att du har det bra och trivs.
Jag önskar er verkligen en härlig semester.
Fast jag är inte avundsjuk, jag kommer nog snart att få fullt upp här., men det är klart hade jag varit där du är så tror jag att jag skulle ha medfört ett par stiliga cowboy boots hem till Sweden.Må så gott Kram
Lala

2008-05-03 @ 13:10:25
URL: http://www.destinyheights.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0