Tandläkarskräck?

Tandläkarskräck är något jag aldrig lidit av, såvitt jag vet. Tills idag.
Klockan 8 i morse var jag på plats för min årliga koll, och jag väntade mig den vanliga utskällningen för min piercing i tungan och uppmaningen att skölja med flour varje dag. Där blev jag inte besviken, men jag fick också en tandköttsmisshandel av Texas chainsaw massacre-propotioner. Se det framför er, ni.
 Sen kom notan på kalaset. 680 riksdaler. 680!  Nu hade jag inte ens så mycket pengar kvar denna månaden alls, så jag har en liten trevlig skuld hos folktandvården. Mattias, som går hos privat-tandläkare, betalade bara ca 400 kronor för sitt senaste besök för något halvår sen, så jag kunde inte ana att mitt besök hos folktandvården skulle kosta så mycket mer.
Mattias alla-hjärtans-dags present får visst bli mitt tandläkarbesök...

Men, det bästa av allt ändå: mina tänder är näst-intill perfekta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0