Uppdatering av livet.

Snacka om att ligga på latsidan! Jag har inte bloggat på över två månader...

Här har det hänt mycket i alla fall. Börjat skolan igen. Gymnasiet till och med. Läser Kemi A på Komvux, behöver visst det för att söka in på konservatorieprogrammet  på Göteborgs universitet till hösten. Tänk om jag bara vetat det redan på gymnasiet, då hade jag läst kemi A, och varit klar med utbildningen till sommaren. Men neeej, Lena skulle vela, göra ingenting ett tag. Men det är de valen jag gjort, nu måste jag göra det bästa av det.

Jobbar lite grann nu med, några timmar i veckan, som personlig assistent. Skall inte säga mer om det här. Alls.



Här hemma händer det saker med. Det senaste fick vår lägenhet att se ut som en krigszon.
Vi har en liten klädkammare som jag väldigt gärna velat använda som garderob, men utan ordentliga hyllor och hängare mest har sett ut som ett stökigt förråd.




Lycka till att känna sig inspirerad där inne på morgonen. Så det var dags för en helrenovering. Mot IKEA!

Full uppsättning Pax vita garderober, 236cm höga, 100cm breda med en praktisk hörnlösning. Hade mätt rummet noggrannt (trodde jag) så det var väl bara att sätta igång!
Ut med alla kläder, men ser man på, ett element längst in, bakom alla kläder! *svordomar* Happ, bara att sälja bort byrån, då får den inte plats.
Garderoberna fick byggas stående på plats, inte helt lätt, men händig som man är och med en stark Mattias skall det gå bra.  Sedan *ännu mer svordomar* lampan är i vägen! Måste flytta ut den en bit i rummet. Ringa mamma (min räddande ängel) be henne komma hit med en detour till IKEA för att köpa en ny lampa, hon kom redan nästa dag. Hade såklart inget av vad vi behövde, snabbt till Clas Ohlson för kablar och sånt. Betongtak, mammas borrmaskin bet inte, så till Mattias jobb för att låna slagborr. Så, kan något mer gå fel? Jaadå. Och allt detta när Mattias är sjuk med influensan. Så mycket hjälp därifrån vägrade jag och mamma ta emot. Tur att man har mamma. Men slutresultatet blev bra trots allt. Så nu har jag denna veckan roat mig med att städa. Varje dag. Det är otroligt vad mycket grejor man kan få plats md i ett sånt litet rum.



Såhär såg det i ut i sovrummet när vi tömt klädkammaren. Men så måste man sova också, så alla kläder hamnade runt om i hela lägenheten i två veckor. Kan ni se Zorro? Han var så nöjd så, han älskar att sova i berg av kläder.



Ja, som sagt, jag är nöjd med slutresultatet:



Allt som är kvar att göra nu är att sätta upp en hylla där alla krämer som ligger i trådbacken där på bilden skall stå.

Nästa projekt? Tjäna pengar så vi har råd med fler projekt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0