Släppa rädslan

Idag skall Zorro vaccineras. Det är på tiden, vi har skjutit upp det alldeles för länge nu, men det är så svårt med resor och sånt när man inte har bil. Och när vi har lånat bil är det alltid en massa andra saker som skall göras där vi inte kan ha hund med oss. Men det är ingen ursäkt, nu skall det i alla fall bli gjort.
Och jag är lite rädd. Sist Zorro var hos veterinären var det med Husse på ögonlysning, och det blev tydligen storbråk. Manlig veterinär+ manlig husse + massa läskigheter = mycket rädd Zorro. Inte ens Husse är okej när Zorro blir rädd och sur, tjejer är mycket bättre. Visst, vi bråkar också ibland, Zorro och jag, men är det bara kvinnor/tjejer med i bilden blir Zorros stubin mycket mycket längre.

Jag är rädd att vi får en kass veterinär idag igen som kommer förstöra allt vi tränat för. Tur att det inte är något mer än en vaccination idag.

En mer samlad sida av mig vet att Zorro har kommit en väldigt lång väg, och inför nästa utställning som är inplanerad känner jag inte mycket mer än en liten mild oroskänsla över att Zorro kanske blir rädd.
Men veterinärer alltså... Och jag vet att han mycket väl känner igen sig där hos veterinären, så jag är nervös att han kommer bli rädd bara för det, utan att det hänt någonting alls.

Jaaa, jag vet att min rädsla projiceras över till Zorro, att han blir rädd för att jag är rädd för att han skall bli rädd. Så därför skriver jag detta, jag för över min nervositet hit så jag själv kan slippa den. Det som händer händer och nu skall jag inte tänka mer på det. Det kommer att gå bra.



En liten alla-hjärtans-dags bild. Det är inte bara Matte och Husse som äter gott och får presenter på speciella dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0